Skogsbad

Tjocka moln och mörkt i skogen. Lite duggregn och doften av blöta barr och stammar. Lätt att andas. 

Inlagt 2025-12-06 15:28 | Läst 558 ggr. | Permalink
Tack för ett par härliga bilder! Du har fångat det trolska som finns i gammal skog.
Svar från Lola Gren 2025-12-06 19:47

Tack Sven! Jag önskar jag kunde skicka med dofterna till bloggen! 😊
//Lola
Så vacker skog med mossa och skägglav, fina bilder.
Svar från Lola Gren 2025-12-06 23:19

Tack så mycket!
Idag var det extra fint. Det blir fina färger när det är "daggigt"
🙏😊 //Lola
Jag är en gammal inbiten svampplockare som älskar skogen i alla former. Doften i en gammal skog är särskilt härlig.
Svar från Lola Gren 2025-12-07 18:55

Håller med på alla punkter. Allt utom det där med svamp! Ha ha!
//Lola
Sven Blomquist 2025-12-07 21:05

Det är tillåtet att tycka olika om svamp. Idag hiitade jag torkad svart trumpetsvamp som jag var tvungen att köpa. Hittade den en endaste gång på sent 60-tal utanför Borås o den var väldigt god! Hoppas att den torkade från ICA /Frankrike är lika god!
Sven Blomquist 2025-12-07 21:06

Det är tillåtet att tycka olika om svamp. Idag hiitade jag torkad svart trumpetsvamp som jag var tvungen att köpa. Hittade den en endaste gång på sent 60-tal utanför Borås o den var väldigt god! Hoppas att den torkade från ICA /Frankrike är lika god!
Du gillar skog så då rekommenderar jag en bok som heter Granskogens folk.
Fina bilder med John Bauerkänsla, man söker efter tomtarna.
Stefan